23 januari 2007

Tradare i snörök

E4
Körde ensam de 60 milen upp till Stockholm. P3 Dokumentär höll mig vaken och vid liv. När man ligger där utanför Markaryd och bara kör så kommer lätt texten till Vintersaga och börjar mala i ens huvud.

En kusttanker som stampar genom drivisen i kvarken.
Ett träningspass på Ullevi i dis.
Gränsstationen i Torneå, en gumma på en spark.
Landsorts fyr där snöstormen drar in.
Tät snö som gloppar i Mariabergets backar.
Hett och svett på Statt i Härnösand.
En tradare i snörök mellan Kiruna och fjärran
flämtande ljus i Visbyhamn

De e´ då som det stora vemodet rullar in
Och från havet blåser en isande, gråkall vind.

4 Kommentarer:

Blogger Jourtor skrev..

P3 Dokumentär + Cirkeln utgör en stor del av vad som är värt att glädjas för.

Vilken/vilka avsnitt bockade du av?

15:32  
Blogger SweJens skrev..

Baseballigan, Catrine da Costa och Västtyska Ambassaden.

16:18  
Anonymous Anonym skrev..

Jadu, Jens. Nu har du en färsk länk på min blogg till din nya. Och jag räknar kallt med att jag får en på din... Det kommer att bli ett uppsving för dej, Jens. Eftersom jag har så grymt många läsare!!! :-)

Hoppas allt är bra annars med di. Och hör av dej när du är i Malmö.

21:52  
Anonymous Anonym skrev..

Ett annat tips är "Skomakarligan" med min g:e chef som huvudrollsinnehavare. Börja lyssna vi McD Norrköping södra så räcker det hela vägen hem. JT

21:30  

Skicka en kommentar

<< Home